رئیس دادگستری شهرستان رودبارجنوب: با اجرای قانون حدنگار وضعیت مالکیت اراضی تثبیت می‌شود 

خبرگزاری میزان - محمد فرجام طاهری در نشست کارگروه هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای قانون جامع حدنگار وصدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، شهری واملاک روستایی رودبارجنوب بر سرعت بخشیدن به صدور اسناد مالکیت حد نگاری شده تاکید کرد و افزود: هرگونه عدم همکاری برای اجرای این قانون ترک فعل محسوب شده و ضمانت اجرای قانونی را به دنبال خواهد داشت. 

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حدنگاری وکاداستر اراضی برای جلوگیری از زمین خواری، تکلیف را برای همه سازمان‌ها مشخص کرده است و باید با پیگیری‌های لازم اجرای قانون حدنگار در تمامی پلاک‌ها اجرایی شود. 

رئیس دادگستری شهرستان رودبارجنوب ضمن اشاره به این مطلب که با اجرای قانون حدنگار وضعیت مالکیت اراضی تثبیت می‌شود، گفت: تمامی دستگاه‌ها موظف به همکاری با اداره ثبت اسناد واملاک جهت اجرای طرح کاداستر اراضی هستند وعدم همکاری در این زمینه ترک فعل محسوب می‌شود. 

طاهری گفت: اجرای قانون حدنگار علاوه بر تثبیت وضعیت اراضی باعث جلوگیری از تصرف املاک، کاهش اختلافات، سهولت نقل وانتقالات رسمی وکاهش ورودی پرونده به محاکم خواهد شد و بانک اطلاعاتی اراضی می‌تواند استفاده‌های موثر دیگری در حوزه‌های کشاورزی و اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/